#haasta – hyväntekeväisyyteen lasten hyväksi!

Tammerissa järjestetään 26. lokakuuta Gaala lasten hyväksi. Haastekampanja on vauhdissa, joten: haasta vähintään yksi yritys mukaan! – Tapahtuman tuotto ohjataan korvamerkittynä Tampereen Lastenklinikan Tuki ry:n kautta Tampereen yliopistosairaalan osasto 6:lle, jossa hoidetaan alle 16-vuotiaita veri- ja syöpäpotilaita, kertoo Gaalan suunnittelusta ja toteutuksesta yhteistyökumppaneineen vastaava Jenni Ahola Mallitoimisto Promodelista.

Hyväntekeväisyystyön avulla kerättävien varojen pääkohteena ovat aina olleet elintärkeät laitehankinnat, joiden ansiosta hoidon laatua ja tasoa on nostettu. Varoilla on nopeutettu sairaalalaitteiden hankintaa. Tammerin Gaalassa yhdistyvät hyväntekeväisyys, verkostoituminen ja vapaa-ajan vietto upeissa puitteissa.

– Gaala toteutetaan ammattimaisesti rentona ja viihdyttävänä iltatilaisuutena. Samalla kerätään varoja tulevaisuuden eli lastemme hyväksi. On etuoikeutettua saada auttaa. Yrittäjänä voin määritellä omaa ajankäyttöä ja tälle projektille on aina löytynyt aikaa. Lisäksi voin hyödyntää omaa osaamistani, kun rakennan Pirkanmaan parhaita merkkiliikkeitä esittelevän näytöksen, Jenni Ahola sanoo ja lisää, että monet pienet vaatealan yrittäjät ovat lähteneet mielellään mukaan hyväntekeväisyyshankkeeseen.

– Isot yritykset puolestaan keskittävät markkinointi- ja sponsorointieuronsa omiin hyväntekeväisyysprojekteihinsa, vaikka tämä olisi hyvä mahdollisuus niillekin olla mukana myös pienillä panostuksilla.

Laitetaan hyvä kiertämään!

Tänä vuonna uutta on #haasta-teema, jonka tarkoituksena on houkuttaa mukaan hyväntekeväisyyteen ja haastaa joku muu mukaan esimerkiksi sosiaalisessa mediassa.

– Olisi hienoa saada Tampereen kauppakamarin avulla pirkanmaalaiset yritykset isomminkin innostumaan! Mukana voi olla ostamalla pöytäpaikkoja sadalla eurolla per Gaala-lippu ja tulemalla yhteistyökumppaneiden, sidosryhmien tai oman henkilöstön kanssa nauttimaan tilaisuudesta tai lahjoittamalla varoja. Jokainen haastettu yritys sitoutuisi haastamaan vähintään yhden uuden yrityksen mukaan ja sitä kautta saisimme hyvän kiertämään, Jenni Ahola kertoo.

Gaalan juontaa Krisse Salminen, muotinäytöksen malleina nähdään muun muassa Satu Tuomisto, Piritta Hagman, Heidi Sohlberg, Joanna Kuvaja ja Ninni Laaksonen sekä monia muita. Muutamien esiintyjien nimet pidetään vielä salassa, eli luvassa on myös yllätyksiä!

Avulla on suuri merkitys

Käytännössä varat kertyvät kaikkien muotinäytökseen osallistuvien merkkiliikkeiden ja putiikkien osallistumismaksuista lyhentämättöminä, jokaisesta 100 euron Gaala-lipusta 45 euroa sekä lisäksi yritysten lahjoittamista summista ja hiljaisen huutokaupan tuotosta.

Jenni Ahola aloitti hyväntekeväisyystyön jo keväällä 2003 muotinäytöksellä Koskikeskuksessa.

– Ensimmäiset kymmenen vuotta näytökset tehtiin yhteistyössä Cityconin kanssa Tampereen Koskikeskuksen keskusaukiolle, jolloin kauppakeskuksen vaateliikkeiden osallistumismaksut menivät hyväntekeväisyyteen. Tänä vuonna tapahtuma on kolmannen kerran Gaala lasten hyväksi, ensimmäinen Gaala oli Ilveksessä 2014, toinen Näsilinnassa.

Varoja on kerätty siitä lähtien yhteensä miltei 70 000 euroa, jos tänä vuonna kerätään saman verran kuin viime vuonna, noin 15 000 euroa.

– Se on aika paljon, koska olen kuitenkin aina ollut yksin tapahtumaa aloittamassa. Onneksi minulla on ollut paljon upeita yhteistyökumppaneita, jotka ovat mahdollistaneet ison tapahtuman järjestämisen joka vuosi. Virallinen tavoite on nyt kerätä yli 10 000 euroa, mutta toivon ja uskon 15 000 euron ylittyvän tänäkin vuonna.

Tapahtuman pääyhteistyökumppani on hammaslääkärikeskus TempoDent. Muotinäytöksessä ovat mukana Tommy Hilfiger Ideapark, Cotton, Andiata, Copper, Sokos, Turo, Koiso, Change Lingerie ja Kapteenska sekä monia muita.

Lisätietoja: ilmoittautumiset osoitteeseen jenni.ahola@promodel.fi tai numeroon 040 737 5055. Vapaavalintaisen lahjoitussumman voi myös osoittaa Tampereen Lastenklinikan Tuki ry:n tilille Nordea FI98 1146 3000 8736 76 tai TSOP FI30 5732 5720 0102 66. Maksuun viestiksi ”Gaala lasten hyväksi”.

– Kahden pienen lapsen äitinä toivon TAYS:n osasto kutosen hoidon ja laitteiden olevan parhaitamahdollisia. Uskon, että näin ajattelee varmaan jokainen vanhempi, yrittäjä Jenni Ahola kommentoi hyväntekeväisyystyötään. Hän järjestää hyväntekeväisyysnäytöksen TAYS:n lastenosaston toiminnan laadun takaamiseksi jo 13. kerran.
(Jenni Aholan kuva: Pasi Liesimaa / Iltalehti)

IMG 5309-1