After Work works

Tampereen kauppakamarin verkostoitumiskonsepti After Work toimii: se tarjoaa rennon tilaisuuden seurustella, harjoitella verkostoitumista ja verkostoitua. Viitenä vuonna järjestetty kutsutapahtuma on erittäin suosittu, ja mukaan tullaan pitkänkin matkan takaa.

– Tilaisuudessa tarjotaan kyllä ruokaa ja juomaa, mutta pääasia on tarjota rento verkostoitumistilaisuus bisnesajatuksella. Tapahtuman pitää olla riittävän iso, lavea areena verkostoitumiselle, jotta samalla kertaa voi tavata useita potentiaalisia asiakkaita ja luoda bisneskontakteja. Kyllä After Work on kontaktien luomista lisäkaupan saamiseksi, kuvaa tapahtumavastaava, yhteyspäällikkö Akira Ropo Tampereen kauppakamarista.

Kauppakamari kutsuu After Workiin muun muassa jäseniään, sidosryhmiensä edustajia ja kauppakamariin tutustujia. Kauppakamarin lisäksi isäntänä on jokin yritys.

After Work on järjestetty kerran vuodessa, tänä keväänä kokeiltiin myös After Ski -tilaisuutta.

– Suunnitelmissa on viedä konseptia maakuntaankin. Keväällä vieraillaan Hämeenkyrön palaneen ikkunatehtaan uuden tehtaan ”avajaisissa”, sinne kutsutaan Hämeenkyrön, Ylöjärven ja ympäristön yritysten edustajia.

Akira Ropo tarjoilee kutsumahdollisuutta kaikille kiinnostuneille.

– Esimerkiksi syksyllä voisi yhdessä järjestää syyskauden avajaiset ja sadonkorjuujuhlan. Ehdottakaa sopivia After Workeja ja olkaa yhteydessä! Akira kannustaa.

Tampereella idean After Workista keksi ravintoloitsija Teemu Aaltonen, ja Koskiravintolat
onkin isännöinyt monia tilaisuuksia kauppakamarin kanssa. Aaltonen sanoo, että näin on voitu tehdä omaa yritystä tunnetuksi kauppakamarin jäsenille.

– Suoria hyötyjä on vaikea mitata, hyödyt tulevat verkostoitumisen kautta.

After work 350

After Work Näsilinnassa kesällä 2015. Kuva Noora Hietanen